We zijn net over de eerste helft van het jaar, maar het voelt als veel langer. De corona heeft een hoop teweeg gebracht, overal ter wereld. Ook in onze onderneming was het even alle zeilen bij zetten….
Dit vraagt veel als onderneming én als mens. Ik neem u graag mee door middel van dit blog artikel in onze praktijk: Hoe heb ik het als ondernemer ervaren, hoe als mens en hoe gingen wij er als team mee om?

In januari kwam er voor de praktijk een groot kantelpunt: ik had net de telefonie bij Wendy uit handen gegeven (dus geen centrale meer, waardoor u soms de voicemail moet inspreken, maar het voordeel is dat u weet wie u aan de telefoon krijgt… Dat maakt dat het wel zo persoonlijk wordt en die persoonlijke Aandacht is juist waar we voor staan!). Daar kwam vervolgens Angela bij, die als vast personeelslid zich aan ons gekoppeld heeft, waardoor er veel meer mogelijkheden kwamen. Dus dat de naam van de praktijk zou wijzigen naar “Aandacht voor Lopen” was heel logisch: we doen het als team en we willen u graag de tijd en aandacht geven die u verdient.

Net toen we goed en wel in onze nieuwe rol kwamen (voor mij dus de rol als werkgever), kwam al de corona om de hoek en op zondag 15-3 was er dé persconferentie van Mark Rutte, waarop hij de intelligente Lock-Down uitsprak. Voor mij als werkgever het moment om knopen door te hakken: de praktijk zou voor onbepaalde tijd gesloten moeten worden. Dat wil zeggen: de medisch noodzakelijke voetzorg zou uiteraard door moeten gaan, maar ik moest wel direct mijn personeel in elk geval veilig stellen. Een hele andere verantwoordelijkheid als wat ik tot nu toe gewend was. Wat ik wilde was rust, voor zowel mijn werknemers als voor mijn klanten, dus ik heb zelf de medisch noodzakelijke voetzorg gedaan en heb duidelijk aangegeven (per persconferentie) wat de consequenties voor onze praktijk waren. Geen makkelijk begin, maar ik denk wel dat je elkaar in deze tijden als team in elk geval goed leert kennen… En hóé ik mijn personeel heb leren kennen: Wat ben ik trots op ze!!

Want  we hebben niet stilgezeten maar juist heel wat werk verzet in de tijd dat we niet zomaar naar de praktijk mochten komen:

  • Er is een nieuwe website de lucht in gegaan, met daarin ook de nodige vernieuwingen, zoals bijvoorbeeld de optie om een extra paar zolen te bestellen. Dit geheel is tevens voorzien van mooie nieuwe foto’s van het personeel (mede mogelijk gemaakt door Fotostudio Lifetime)
  • We hebben tegenwoordig de mogelijkheid om pantoffels, schoenen en verbandschoenen aan u te leveren .
  • De folders zijn compleet vernieuwd, waarbij er eigenlijk een compleet nieuwe huisstijl is ontstaan (mede mogelijk gemaakt door Hilarius).
  • De informatie folders, waarop uitleg staat over verschillende klachten zijn grotendeels al uitgeschreven en worden voorbereid om als extra informatie ook op de website te kunnen gaan plaatsen.
  • De protocollen zijn opnieuw tegen het licht gehouden, om onze zorg kwalitatief hoogstaand te houden. Uiteraard aangevuld met alle nieuwe dingen rondom de corona, waarbij er regelmatig vernieuwingen bleven komen.
  • Er zijn meerdere artikelen geschreven om u als klant te voorzien van informatie. Een aantal heeft u al voorbij zien komen de afgelopen weken.

Dus zoals u ziet: wij hebben niet stil gezeten! Als werkgever heb ik dan ook vreselijk geboft met mijn 2 kanjers… Wendy is direct als razende iedereen gaan afbellen toen de praktijk dicht moest. Angela is direct begonnen met het bellen van de diabeten, om te zorgen dat we in kaart kregen waar de medisch noodzakelijke voetzorg verleend zou moeten worden en dat alles naast hetgeen wat ik net genoemd heb. Dan hebben we dus in korte tijd echt veel mogen bereiken! En dat terwijl we de kwaliteit hebben kunnen waarborgen voor u als klant.

 

Mijn werkplek? Ach, die wisselde per keer… Om de zolen die we voor de corona hadden aangemeten af te leveren, heb ik menig uur in de auto door gebracht om het rond te brengen. Als afspraken niet mooi aansloten, dan zat ik ook rustig vanuit de auto te werken (zie foto). En zo maken we er het beste van, want je er druk om maken heeft immers ook geen zin!

 

 

 

U heeft echter ook niet stil gezeten en dat merken we: in deze tijden zijn mensen meer gaan wandelen en fietsen! Een heel goede verandering misschien zelfs wel qua leefstijl en we hopen dat u dit vol kan blijven houden. Mocht u echter klachten krijgen van het lopen of fietsen, dan zijn we al weer volop aan de bak om u te voorzien van adviezen. Het inloopspreekuur is in een aangepaste versie weer mogelijk en blijft misschien zelfs wel op deze manier bestaan. Want in corona tijd blijkt dat een tijdelijke aanpassing misschien wel heel handig uit pakt voor u als klant. En aangezien wij de Aandacht hoog in het vaandel hebben staan, is deze aanpassing daar zeer passend in!
Maak er dus gerust gebruik van, of als u weet dat u sowieso een reguliere afspraak wil maken voor uw klachten (met een gewoon onderzoek of voor een bikefitting), bel dan voor een afspraak met ons: 06-5392 9487 of gebruik het contactformulier, zodat we u terug kunnen bellen.

Wij gaan in elk geval met een gerust hart de vakantie periode in. Hierin zal onze bereikbaarheid tijdelijk verminderd zijn. We hopen hierin op uw begrip! Spreek vooral de voicemail in, zodat we u terug kunnen bellen (hierbij wordt u anoniem terug gebeld). Alle locaties blijven immers wel geopend voor u… We hopen u in een goede gezondheid in de praktijk te mogen treffen. En bij klachten van verkoudheid blijft het verzoek de afspraak te annuleren voor ieders gezondheid.

En mocht u hierin ineens het woord bikefitting lezen en denken: waar gaat dit over, is dit iets voor mij? Blijf dan volgende week de website in de gaten houden. Er komt een mooie 5-luik aan met informatie over fietsen en de klachten die hierbij kunnen ontstaan… Doe er uw voordeel mee

Ik wens u in elk geval (mede namens Angela en Wendy) een hele fijne en gezonde zomer toe!

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *